Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Är jag galen eller bara lite knäpp?

Publicerad 2009-05-26 14:10:58 i Allmänt,

Sitter här nu och funderat om jag drabbats av vansinniga tankar och idéer? Men någonting i mig säger att ajg står inför mitt livs chans om allt bara klaffar.

För några veckor sedan hade evi en förelsare från Indien. Denna tog upp att man under termin 5, dvs, till våren kan göra sin praktik i indien. Och trots min dåliga engelska kunskap funderar jag starkt på att söka, något i mig aäger att jag skall göra det och jag har redan börjat kolla lite med stipentider och så.

Har också mailat universitetet och frågar om man kan få tolk, så väntar på svar nu. Och blir allt grönt så blir det att plugga engelska i sommar. Kanske är lättare att lära sig språket om man har ett tydligt mål att arbeta mot?

Jag funderar, det är en pirrande känsla i magen att se vad universitetet säger. Och även om de ger tolkar, så skall jag ju sedan ansöka, så kan bli avslag på vägen... Men vi får se, funderar i alla fall. skall prata med mamma och pappa om det ikväll..

Kommentarer

Postat av: Sara.

Publicerad 2009-05-26 16:30:04

Låter jättespännande! Håller tummarna för att allt går bra med tolkar, sökandet och ja, allt! :) Absolut något du ska hoppa på om du får möjlighet! Kram, Sara borta i Laos.

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-05-26 16:30:42

Precis min dröm oxå Helen men tyvärr jag har familj här hemma och kan inte. så ta chansen om du får den det verkar jättespännande.



Kram

Lotta

Postat av: Leif

Publicerad 2009-05-27 22:11:43

Låter som en utmärkt ursäkt att förbättra sig på Engelska! Och en fantastisk möjlighet. Lycka till med tolkansökan, stipendieansökningar mm. Du har fördelen att du borde inte ha några problem att söka ur de fonder som är för gravt syn/hörselskadade utan extra långa motiveringar.



Via ditt universitets databas-access kan du antagligen komma åt globalgrant där man kan söka bland en massa olika fonder i sverige för olika ändamål. Mycket mer praktiskt än att bläddra i en fondbok och helt gratis för studenter/akademiker.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela