Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

1: a och 2: a maj

Publicerad 2009-05-02 17:34:46 i Allmänt,

Igår var det den 1 maj, vilket också innebär att brorsan hade födelsedag, 20 år blev han närmare bestämt, så han börjar på att bli gammal han också nu =) Så vi hade lite gäster här igår, åt räkmackor och hade det trevligt.


D fick en cykel i födelsedagspresent från mamma och pappa. De köpte den i Skövde. Även mamma hade investerat i en ny cykel. Först var det tal om att jag skulle cykla D: s cykel från Skövde och hem. Sedan lovade morbror H att följa med och ta släpkärran för att köra hem cyklarna. Men idag när jag vaknade var det jättehärigt väder ute. Så jag bestämde mig för att cykla D: s cykel från Skövde och hem ändå, en sträcka på drygt 4 mil den vägen som jag körde.


Vi åkte in till Skövde med H: s bil och kärra. Då H nyligen bytt bil till en V70 var jag lite nyfiken på att köra, så jag frågade igår om det var ok, och det var det. Så blev att köra Volvo en stund, trevligt. Vår första anhalt i Skövde blev Maxi, jag behövde ett par sandaler så jag köpte det nu idag. Sedan åkte vi och hämtade cyklarna. Vi slängde på D: s cykel på kärran ut ur Skövde, sedan började jag att trampa hemåt. 1 timma och 47 minuter senare var jag hemma, är rätt så nöjd med min tid och det gick smidigt och bra.


Nu skall vi grilla lite här, sen blir det en tur till Tidaholm och kolla på crusingen där. Skall bli skoj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela