Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Lindesberg och tacokväll

Publicerad 2009-03-05 06:47:50 i Allmänt,

Igår morgon tog jag bussen upp till Lindesberg. Vad skall man nu göra i Lindesberg då? Jo, jag skulle genomföra en balansundersökning, måste göra det om jag skall operera ett till CI: här i Örebro var det kö i fyra månader, och i Lindesberg bara 2 veckor, så valde att åka dit istället.


Skulle vara på öronmottagningen redan 8,10. Kontaktade ändå tolkcentralen i tisdags för att kolla så att det verkligen fanns tolk och det skulle det ju göra. Kommer dit, finns någon tolk? Nej. Sköterskan kom och pratade lite med mig, och sa att vi går in till läkaren och småstartar lite ändå, utan tolken. Läkaren kollade i öronen och så, det behöver jag inte tolk till. Sen ringer de sköterskan till Tolkcentralen och undrar var tolken är. Oj då. De har visst gjort en miss, de skickar en tolk från Örebro nu. Jag hade dock lite tidspress då jag skulle ha föreläsning på eftermiddagen, så vi fick köra igång ändå. Lite läskigt att ligga med svarta glasögon på sig och inte få information ordentligt innan om vad som skall hända, men det funkade väll. Sedan 9,20 kom tolken. Då var undersökningen klar och jag skulle bara träffa läkaren. proverna visade bra svar, så det var skönt. Tog sedan bussen tillbaka till Örebro igen.


Sedan på eftermiddagen var det en föreläsning och sedan hem och förbereda inför tackkvällen med T.A och M.H blev en trevlig kväll med mat och massa prat. Sådant skulle vi behöva göra oftare.


Nu skall jag göra mig inordning för att gå till ögonmottagningen för att diskutera om de skall operera min skelning.

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2009-03-05 19:59:36

Hej



Tack för mötet idag, det var riktigt roligt att få besök av dig och att få bjuda på lunch! Vi är ett bra team när det gäller tvåspråkighetsfrågan och att få saker gjorda!

Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela