Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Ullared, HRF möte och besöka kompisar

Publicerad 2009-02-15 09:09:25 i Allmänt,

De här dagarna har det varit full rulle, men skoj, skoj.


I torsdags lämnade vi hemmet i Hjo vid 11 tiden för att bege oss sädet5 ut mot Ullared. Vi stannade till i Habo en stund för att D skulle hinna besöka sin praktikplats. Det gick dock ,väldigt fort så sen rullade vi iväg nedåt Småland. Vi var framme vid Ullared redan kl 14 och kunde inte få stugan förrän kl 15, så blev att åka runt och snurra med bilen och kolla lite på campingplatsen och så. Sedan hämtade vi vår stugnyckel, slängde snabbt in sakerna och åkte ned mot GK: s. på parkeringen var det inte mycket bilar, kanske vi trots allt hade haft tur och valt rätt dag? Sedan mötte jag en klasskompis från Örebro S.T som berättade att det var helt tomt där inne, bra bra. Var dessutom lite skoj att springa på henne där, två personer som båda bor i Örebro som träffas i Ullared liksom.


Sedan gick vi in och det första jag hittade var en snygg jacka, mer rock liknande modell. Även om den kostade några hundra vilket är rätt mycket för att vara Ullared så slog jag till, den hade ju kostat X antal hundralappar extra om jag köpt den på annan plats liksom. Köpte mest mjuka saker sen i torsdags, en del kläder blev det, mest T-shirt och så. Vi lämnade GK: s vid 19 tiden, gick och kollade lite utanför och åkte sedan upp till stugan igen. Käkade lite mat, och kollade på släktingen som är med som kartläsare i Sveriges värsta bilförare. Fy fan vilket program alltså, de medverkande har ju inte mycket innanför skallbenet om man säger så. Dessutom gör de ju sig garanterat till för att bli sämst. För den sämsta personen vinner ju trots allt en bil.


På fredsdagsmorgonen promenerade jag och D ner till GK: s medan mamma och pappa fixade det sista med stugan och lämnande tillbaka nyckel, när vi kom ner vi halv åtta, en halvtimma innan öppningsdags fanns endast 10 bilkar på parkeringen och den elfte på ingång. Vi gick lite utanför och kollade och ställde oss sedan i kö vid 20 i. då var det vara nio personer framför oss, inte illa det. Gick in och handlade ytterligare lite kläder lite kuvert och sådana tråkiga saker och lite mat och så. Är nöjd med mina köp även om det plockat någon tusen lapp.


Vi kom sedan hem till Hjo vid 16 tiden igen, nöjda och glada efter ett par roliga dagar på Ullared.


Igår var jag i skara på distriktsmöte med HRF Skaraborg. Var jag och massa gamli9jghar. Ifjol gjorde jag misstaget att komma dit i jeans vilket jag fick höra mer än en gång. I år tog jag kjol, så jag kände mig fin i alla fall=) och pensionärerna verkade nöjda de också. Satt på mötet där och diskuterade en massa med dem, var väl lite halvtrevligt, funkade i alla fall.


Sedan igår kväll åkte jag till Hjo och besökte S.J. även S.B. var med. Vi åt gott nybakat bröd pratade en massa strunt och åt sedan lite ananas paj. Sedan blev det en promenad i den härliga vinterkvällen, bar skönt det.


Nu är det söndag igen, skall iväg till morfar en sväng nu, se om han kan hjälpa mig med engelskan. Sedan blir det hem äta lunch och tillbaka till Örebro för några dagar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela