Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Stockholm

Publicerad 2009-02-08 20:56:32 i Allmänt,

Tillbaka till lugnet i Örebro igen. Helgen har tillbringats i Stockholm på möte med UH: s ungdomsråd. I fredags eftermiddag tog jag M och R tåget från Örebro och till Stockholm. Åkte bort till kansliet på en gång och satt sedan där på kvällen och åt Kina mat, puu vad stark den var, och spelande spel och tryckte i oss en massa godis. Jag som har som mål att vara nyttig och inte äta för mycket godis, hmm, gick inte så bra med det nu i helgen. Åkte sedan till vandrarhemmet Af Chapman, denna gång bodde vi på båten.


Efter en natts sömn där jag höll på att få frostskador som följd åkte vi på lördagsmorgonen till Centralbadet. Där tillbringade vi några timmar med att simma, bada bubbelpool och basta, jättemysigt. Sedan var det dags att åka till kansliet igen, äta lunch och sedan dras igång med styrelsemöte. Diskussionerna gick smidigt denna gång, vi var rätt så överens, bara jag själv som är lite mot ibland, ja någon måste ju vara det också =)


På kvällen skulle vi sedan avtacka vår fd. Generalsekreterare. Vi åt mat gemensamt, satt och pratade, spelade spel och vräkte i oss ännu mera godis. Sedan tillbaka till vandrarhemmet, satt och diskuterade en massa där och sedan somnade. Helgens chock blev väl lite att vår ordförande skall hoppa av, tråkigt, men förstått henne fullt och fast. Finns några som tycker att jag skall kandidera, men nej, det ligger fel i tiden för mig som student. Vice ordförande ja, men inte ordförande.


När jag kom hem till Örebro ikväll upptäckte jag att det kommit massvis med snö. Det snöade redan i fredags men nu har vi nog säkert 20 cm minst. Men jag tycker om snön, blir mycket ljusare och trevligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela