Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Nålar i trumhinnan

Publicerad 2009-02-12 08:55:54 i Allmänt,

Igår klev jag upp tidigt, tidigt. Redan innan kl 5 ringde väckarklockan. Men konstigt nog kände jag mitt rätt så pigg. Det är alltid lättare att liva upp när man vet att man måste om man jämför med att kliva upp tidigt bara så där. Sedan käkade jag frukost och vid halv sex kom R, vi skulle dela taxi ned till stationen då hon skulle till Stockholm och jag till Göteborg och våra tåg avgick samtidigt.


I Skövde hoppade pappa på tåget, han skulle åka med ner till Göteborg denna dag. Framme vd centralen gick jag och köpte min andra frukost, var redan 4 timmar sedan jag åt den första och det skulle ta 4 timmar till innan lunch. Pappa och jag promenerade sedan mot Sahlgrenska, vill inte betala massa pengar för spårvagnen när det endast rör sig om en kortare sträcka. Vi kom fram i god tid, pappa ringde sin moster som han skulle träffa och jag gick upp till läkaren. Hade turen att hitta tolken på en gång. Hade inte träffat henne innan, men hon var jättetrevligt och bra, så det var inga bekymmer. Sedan skulle de bedöva örat på mig och sedan gå in med en nål i trumhinnan för att se om jag hörde eller rent av kände något ljud. Massa bedövning blev det, men sen när de skulle gå in med nålen gjorde det jätteont ändå. Så det blev några stick till och sen kunde vi köra igång. Var väl inte jättetrevligt att ha en stor och vass nål i trumhinnan men det fungerade. De skickade in massvis med ljud som jag kände och ibland till och med hörde.


När de var klara diskuterade vi lite om framtiden, vill jag ha två CI, vill jag behålla höger rots värken och så. Nu skall först Göteborg bestämma om de tror att man kan operera vänster också. Och sedan måste de diskutera med Örebro också, det ärt ju trots allt dem som åker på att betala. Och deras policy är att inte operera dubbla implantat på vuxna.


Sedan fick jag följa med audionomen för att fixa mitt CI som den sista tiden levt sitt eget liv. Jag fick helt enkelt ett nytt implantat, var lika bra att göra så. När jag var klar hos läkare och audionom gick jag till pappa, hans moster och hennes sambo som satt och fikade. Pratade lite med dem och sedan var de snälla och körde mig och pappa fram till stan. Jag och pappa åt Kina mat och sen tog tåget tillbaka till Skövde igen. Ingen av oss kände för att gå på stan och spendera pengar nu när vi skall till Ullared idag.


Vi skall ge oss iväg om några timmar, så kommer vi ner fram i eftermiddag sen. Sedan skall vi sova över där tills imorgon, så det blir några timmar där inne imorgon igen. Se vad jag kan investera i denna gång=)

Kommentarer

Postat av: c a s p e l i h n a

Publicerad 2009-02-12 09:19:54

Gillar du smoothies?

Har du något bra recept på en god smoothies isåfall??

Jag vill gärna höra om dina smoothiesupplevelser! ;0)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela