Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Sex år av sorg och saknad

Publicerad 2009-12-23 11:17:39 i Allmänt,

Idag den 23 december är det sex år sedan min älaksade vän Linnea Andersson omkom i en trafikolycka. Jag kommer nog aldrig att glömma den dagen. Vi hade varit i Falköping och julhandlat, och när vi klockan halv ett kom ner till Linderydskorset så var det lokala nyheter i radio Skaraborg där de berättade att det skett en trafikolycka på den så kallade flygrakan söder om Hjo.

Vi körde vidare hemåt och strax därefter ringer farmor och berättar att de åkt förbi olyckspaltsen och att det såg hemskt ut, hon sa att hon trodde att det var en dödsolycla. Under eftermiddagen började spekulationerna att gå här hemma, undra om det är någon som vi känner. På kvällen satte vi oss och kollade på Bingolottos uppesittarkväll, jag stängde av mobilen innan det började. När klockan var strax efter 21 så går jag upp och slår på mobilen av någon anledning. Då hade jag fått ett sms från min kompis J.K som berättarm att var en vit volvo som krockat och att det ryktas om att det skall vara Linnea. jag svarar något som jag inte minns vad, samtidigt som jag i förtvivlan skcikar ett sms till Linnea. Strax därpå ringer telefonen, jag svarar det är J.K, hon som skcikat smset, vi pratar en stund och hon säger att uppgifterna hon har är ganska så säkra.

Vi avslutar samtalet efter ca en halvtimma och jaggår ner till TVn där överiga familjen sitter samlad. precis då visar tv 4 nyheterna från olyckan, ingen vacker syn. Jag berättade att det var Linnes som omkommit. Försökte sedan gå och sova, men blev ingen sömn den natten. Jul 2003 kommer jag aldrig att glömma, denvar hemsk, det värsta somjag upplevt. Även om tiden läker sår så går alltid en tanke vid julhelgen till Linnea och hennes mamma som omkom den 23 dec 2003, en tanke går också till de anhöriga som är kvar...

Men vi har alla fina minnen av dig bevarade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela