Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Födelsedag

Publicerad 2008-10-28 11:09:09 i Allmänt,

Idag blir man ett år äldre, 22 år fyllda nu, känns bra. Ikväll blir det lite firande här med familjen och de andra närmast sörjande som vi brukar kalla dem, skall bli trevligt.


Kom hem till Hjo igår. Åkte först och klippt mig, var välbehövligt om man säger så. Klippte ifatt det som de rakade av vid operationen ifjol, så nu är det jämn långt i alla fall. Även om det känns lite kort, men man vänjer väl sig.


Sedan blev det en sväng till Hem & Hobby igår, alltid lika trevligt att åka dit, för er som inte vet vad det är så är det en ganska stor typ affär i Hjo. De har mycket annat också, ljus, dukar, ja diverse olika inredningsprylar. Passade på att köpa en röd gardinkappa till köket. Skall sätta upp den till första advent sen, längtar.


På morgonen idag låg en lapp på köksbordet där det stod grattis på födelsedagen, mamma hade skrivit det. Och sen stod matberedaren där som jag fick i present av mina föräldrar. Var med och valde ut den själv igår, så visste precis vad jag skulle få. Men är jättenöjd, ha inte provat den än, men skönt att ha en riktig matberedare och slippa allt som skvätter över hela köket när man lagar mat. Är dessutom med mixer och citrus press, jättebra...


Sen har det blivit lite julpyssel idag, ja ni läste rätt. Var nere hos farmor och farfar. Och hembygdsföreningen här ute i Fågelås skall ha auktion om en vecka, då vill de ha med julgranskarameller. Mysigt att julpyssla, och kul att träffa farmor och farfar igen också, har inte träffat dem så mycket nu under hösten, bara en enda gång på drygt två månader.


Nu blir det snart till att fixa lite lunch, sen ta sig ut en sväng i det fina höstvädret.

Kommentarer

Postat av: Ferhat

Publicerad 2008-10-28 11:15:07

God morgon, allt bra idag? :)



Vad tycker du om min Halloween design på bloggen?

Titta gärna in och kommentera snälla :).



Http://Ferhat.Blogg.Se/

Postat av: Ferhat

Publicerad 2008-10-28 11:15:15

förresten grattis :D

Postat av: Marina

Publicerad 2008-10-28 13:18:15

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN Hurra,Hurra,Hurra,hurra..ha en bra dag

Postat av: Gudrun

Publicerad 2008-10-29 18:14:17

Grattis, grattis!



(OK, jag är lite efter - men ändå!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela