Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Resa till Örebro

Publicerad 2008-08-20 08:10:20 i Allmänt,

Igår var det fullt ös hela dagen. Hade bestämt mig innan för att åka till Örebro tidigt på morgonen. Så väckarklockan stod på halv sex. Vaknade med en jäkla huvudvärk och bestämde mig för att ta en Alvedon och lägga mig en halvtimma igen. Hade aldrig kunnat köra 16 mil i det skicket. Men kvicknade snart till och kom iväg 06,45. Var sen uppe i Örebro kl. 9, lastade in alla saker, vilket var jättemycket.


Men var bara att lämna kaoset och åka till Willys och handla, hade bestämt med min kompis G att hon skulle få följa med nu när jag hade bilen. Jag fick också en förfrågan av G, om jag ville ställa upp som teckenspråkslärare på en studiecirkel i höst för nybörjare i teckenspråk. Och visst, varför inte, det kan vara skoj, roligt att bli tillfrågad dessutom.


Handlade massvis med mat, och sedan åkte hem och stuvade in allt i skåpen. Lagade lunch. Klippte gräset, rensade rabatterna, och sedan åkte jag till stan och satte in skattepengarna på kontot. Gick en runda där, köpte en klänning. Åkte sedan hem igen, fikade lite och lade in alla kläder i garderoben, blev ju av med några väskor nu i alla fall =)


Kvällen tillbringades hos en klasskompis med mat och ett glas vin. Var trevligt att prata bort någon timma där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela