Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Att tappa rösten

Publicerad 2013-10-13 11:51:05 i Allmänt,

Denna veckan har jag varit förkyld. Mina föräldrar var uppe hos mig förra helgen, vi alla kände i söndags kväll oss rassliga i halsen. Mångdag, vi jobbade alla tre, om än lite rassligas, men det gick. På kvällen åkte jag och red, vilket jag inte borde ha gjort, men kul var det. Tisdag, vaknar, känner mig lite smårasslig, men iväg mot jobbet. Stannar till på Coop på vägen och köper halstabletter och nässpray. Kommer till jobbet, skall säga hej till några kollegor och får knappt fram ett ljud, lite jobbigt i min tjänst. Tänker att detta går väl över..
 
På lucnhen går det knappt att prata alls, en teckenspråkig kollega fick taltolka mig till de andra, kunde endast viska. Och jag som skulle ut och förhandla lönebidrag på eftermiddagen, då är det bra om man kan prata. Mailar ut till kontoret, får mig kollegan S. Han pratar och jag nickar mest, pinsamt men så fick det bli. Var dock otroligt intressant att sitta med och bara lyssna när någon annan förhandar ibland, blev lite fortbildning där=)
 
Rösten har sedan successivt återvänt, men krassligt är det än, nedrans förkyldning, vill ju träna och hålla igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela