Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Sven

Publicerad 2013-12-07 09:09:37 i Allmänt,

Stormen Sven har slått till mot landet med full kraft. Skulle igår bila till Hjo. Jag är inte speciellt förtjust i vinterväglag, har sett och upplevt lite för mycket av hur det kan gå när vägarna är hala. Men tänkte ändå igår att jag tar bilen ner.

Åkte iväg ut på E20, det var till en början rätt ok även om det var halt. Men ute på Närkeslätten blev det sämre, is i botten packad snö på det och sedan drivbildningar och snö som yr. Lägg då till när lastbilar kommer och kör om och man inte ser något alls.

Stannade vid Brändåsen och ringde hem och meddelade hur dåligt väglaget var. Körde vidare på väg 50 mot Askersund. Nu var det än sämre väglag, gick i ca 50 km framåt och det kändes som att köra bil i en puckelpist.

Lite söder om Åsbro var det stopp. Olycka med lastbil. Stod still i 20 min, gick ut och pratade med bilen framför som hade varit ut och pratat med polisen. Stopp i timmar i väntan på bärgning. Bara att vända om mot Örebro. Blir att ta tåget idag istället. Kändes inte som något bra bilväder. Såg på nätet igår kväll att tre olyckor inträffat där jag vände igår. Var nog rätt beslut att vända om. Väntar nu på tåget i Hallsberg mot Skövde

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela