Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Försova sig

Publicerad 2012-09-02 20:01:51 i Allmänt,

Jag försover mig typ aldrig, det är sant, men när jag väl gör det så gör ajg det uppenbarligen rejält. I fredags skulle vi ha arbetsplatsträff (APT) i Nora. Vi är rätt många från jobbet so mbor i Örebro så tänkte att det är ju smart att samåka med bil. Jag samlade ihop ett gäng, fyra plug mig, och tänkte att jag kan ju köra, bor på "fel" sida Örebro och har tillgång till bra bil, ala tiders. Bestämde att mötas kl 07,15 vid stationen. Yes..
 
Vaknade och reagerade på att det var ljust ute,väldigt ljust.. Skulle gå upp 05,30, då är det knappt helt ljust.. Nu var kl 08,30, APT började kl 08,15, hjälp.. Tolkar var bestäällda, de brukar sticka efter 15 min om brukaren inte kommit. Kollade av privata mobilen samt jobbmobilen, hade fått sms från oroliga kollegor. Ringde til len kolega, beordrade henne att endast svara ja och nej.. Samtalet såg ungefär ut som så här'
 
Kollega- Hej det är X
Jag- Hej, jag har försovit mig, ursäkta, hoppas att jag inte ställde till det för mycket för er med resan. Jag hör dig inte, men svara ja eller nej bara, det kanske jag kan uppfatta. Är mina tolkar kvar?
Kollega- Ja
Jag- Kan du mmeddela dem att stanna kvar, jag skall ta en snabbdusch sedan åker jag, är i Nora inom en timma.
Kollega- Ja
 
Fick sedan ett sms där chefen sa att jag skulle köra försiktigt. De känner nog mig, jag vill inte missa en minuts jobb..
 
Tog en snabbdusch lite frukost (nåja, ett glas mjölk i alla fall) på stående fot, sedan slängde jag mig i bilen och iväg. Tur att jag har bil som var tankad och allt. 09,25 dvs. 55 minuter efter att jag vaknat parkerade jag i Nora. Jade gått nästan lagligt dit. Fick lite kaffe av underbaraste kollegorna och sedan vaknade jag till. var dock halvgroggy hela förmiddagen. kan bara konstatera att det är tur att jag inte försover mig oftare, för hjälp vad jobbigt det är

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2012-09-02 23:14:32

Ojdå! Försova sig är mindre bra! Men skönt att du hann med lite iaf..

Postat av: Heléne

Publicerad 2012-09-03 17:49:32

Chefen tog det rätt lugnt, sa att hon tror att jag behöver sova=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela