Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Vecka upp och ner

Publicerad 2012-05-05 12:09:37 i Allmänt,

Denna veckan har varit väldigt upp och ner. Vissa stunder kämpiga, men andra väldigt roliga.

Jag kom hem sent i söndags kväll från Bollnäs efter årsmötet, tåget var försenat och klockan blev framåt 24 innan jag kom isäng. Upp kl. 05,30 och åka till jobbet, inte speciellt pigg, men det fick gå på ren vilja. Jobbade i kundtjänst på förmiddagen, stängde sedan kl. 14 och jag åkte ner mot Örebro. Ett besök hos optikern visade att min syn blvit bättre, konstigt, men roligt. Beställde nya glasögon vilket ju alltid är lika skoj=) Sedan messade en kompis T.A och frågade om jag ville komma över och grilla på kvällen, det var ju liksom valbord. Fem flamsiga tjejer grillade, pratade och hade det trevligt. Diskuterade sedan om vi skulle åka ner till slottet och kolla på elden. Kom dock väldigt långt ifrån så såg nästan ingenting när de sjöng eller talade, hörde än mindre, men det var småtrevligt ändå, finbt fyverkeri och allt. Hem och sova ganska tidigt.

Tisdag, sovmorgon, skönt, det behövde jag. Träffade S.R nere på stan, käkade lunch på ute servering, sedan en kaffe ute. Sedan ut och cykla, tog bilen genom stan och sedan cxyklade till Arboga och vände, 8,1 mil totalt och nästan 24 i snitt. Hade så ont i slutet, benhinnorna värkte och vaje tramptag var en plåga. Men hem kom jag=) Och mil i benen fick jag.

Onsdag, jobabde från Örebro kontoret på förmiddagen. Introduktion för min nya tjänst, gemensam kartläggning. Var på ett möte någonstans med en kompletterande aktör, trevligt att få lite insyn vad den nya tjänsten kan komma att innefatta. Slutade vid lunch, stannade till vid Brickeberg pizzeria och tog med mat hem, sedan hem, mötte M.E och hennes pappa, åt., bytte om och skulle sedan åka på minnesstund för en person som gått bort. Ja, minnesstund, ja, var i kyrkan, begravningen hade varit innan. Dövprästen (som är hörande men teckenspråkig) höll i det hela, samt en teckenspråkig diakon. Första gången som jag var på minnesstund på teckenspråk, det var så fint. Men samtidigt väldigt jobbigt. Jag ville gråta, men kunde inte, har alltid det problemet på begravningar, istället skakar jag och mår illa så att det känns som jag skall kräkas. Ja, alla reagerar väl olika. Minensstunden var jättefin, musik som teckandes och tycker översättningarna var väldigt bra. Så blandade känslor till det där. Därefter följde fika i församlingshemmet.

Torsdag, jobb. Satt i kundtjänst på förmiddagen, fungerade bra. Tog dock åt mig väldigt hårt efter en kollegas komemntarer om att jag skall jobba med gemensam kartläggning och hon verkade verkligen inte tro att jag kommer klara det. Kände mig trampad på tårna där. Men samtidigt så har jag bestämt mig för att jag skall klara den nya tjänsten, som chefen tidigare sa, att det är väldigt mycket tycka synd om attitid mot den gruppen som jag skall jobba mot, detta måste vi försöka få bort, visst, empati skall man ha, men finns gränser. På eftermiddagen bilade jag hem till Hjo, skönt att komma hem lite över helgen.

Igår var det fredag, klev upp tidigt för att åka till Skene som ligger utanför Borås, skulle föreläsa för en gymnasieklass om att bli döv och om att operera CI. Föreläste på teckenspråk och tolk som taltolade, det fungerade jättebra, tänkte innan att en timma och femton minuter är lång tid, men det gick så snabbt. Kändes riktigt bra. Stannade i Borås på vägen hem, åt lunch, kollade lite i affärer. Hämtade pappa på jobbet och vi stack sedan ut och cyklade 4,7 mil, skönt. Rätt tuff bana för att vara så kort, mycket backar, men bra träning. På kvällen firades brorsans födelsedag.

Ja, det var min vecka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela