Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Föreningsnörden

Publicerad 2012-05-05 11:52:52 i Allmänt,



Förra helgen var jag uppe i Bollnäs på Unga Hörselskadades årsmöte. Nu var det dags för mig att avfgå som ordförande efter drugt 1,5 år på den posten. Visst kändes det lite vemodigt, men samtidigt skönt att lämna över. Känner lite at tjag har gjort mitt som ordförande, att det är dags att lämna över och släppa fram en ny generation. Jag upptäckte i helgen att jag med mina snart 26 år känner mig väldigt gammal inom UH. Jag har varit medlem i 12 år, träffat en väldigt massa folk och böejar få en viss rutin på årsmöte och allt sånt.

Årsmöte, låter kanske ganska tråkigt, men jag tycker att det är kul, jag får möjlighet att diskutera, argumentera, träffa massa härliga människor som jag aldrig hade träffat annars. På årsmötet har styrelsen (som bestod av tre personer den sista tiden) möte långt in på kvällen/natten. Vi har jobbat hårt detta år, men i synnerhet så har vi haft det väldigt kul och väldigt, väldigt högt til ltak=) Kommer att sakna dessa två grabbar i styrelserummet.

På bilden ovan står vi i styrelsen och läser lappar som sitte ruppe på tavlan där bakom, lite knas bild det här=) Men egentligen har vi inga hemliga diskussioner, bara diskuterar alla förslag.

Inte nog med att jag varit på årsmöte med Unga Hörselksadade, jag var också på årsmöte emd dövföreningen i Örebro förra veckan. Jag blev invald som ledamot i styrelsen på två år. Det trodde jag aldrig, jag som inte är döv i grunden, jag som inte har flytande teckenspråk, jag som inte delar alla dövvärderingar. Men jag ser fram jättemycket mot dessa två kommande år, skall bli jätteskoj. Ja, jag erkänner, jag är nog lite av en föreningsnörd, tycker att sådant är superkul, inte minst det intressepoitiska arbetet, att kunna påverka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela