Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Ny på AF

Publicerad 2012-01-21 09:28:14 i Allmänt,

Jaha, nu har jag jobbat min första vecka på min nya tjänst och hur känns nu detta? Jo det känns bra, mycket nytt, kaos i huvudet, men sådant hör till. Tror att jag nästan alltid när jag börjar nytt jobb, ny utbildning får känslan av, hjälp vad gör jag här, alla andra fattar allt, men jag är helt dum i huvudet. Innerst inne vet jag att alla som är nyanställda är lina förvirrande och att det bara är att gilla läget, efter en tid kommer man helt enkelt in i det.

Denna veckan har jag gått bredvid min mentor, varit med i direktservice dit folk kommer in som vill ha kontakt med AF, suttit massa vid datorn, varit nere på det enorma kontoret i Örebro etc. En händelserik vecka med andra ord.

Arbetsplatsen verkar vara bra, trevliga kollegor som är väldigt hjälpsamma. Lokalerna är helt ok, vi är lite trångbodda, men de letar nya lokaler till oss, så på sikt kommer det att bli bättre.

Sen var det ju det där med att byta från döv till hörande arbetsmiljö, något som jag varit lite nervös inför.. Mina kollegor hade innan jag började blivit informerade av chefen att deras nya medarbetare är hörselskadad. Jag har själv också valt att presentera mig som just hörselskadad även om det kanske på sätt och vid skulle vara mer rätt att säga döv. Kafferasten och lunchen är det värsta, här hänger jag inte med alls, alla pratar samtidigt och vi är placerade då att jag inte ser alla, turtagningen i dessa samtal är också snabb, så svårt att hinna med att avläsa också. I tisdags var dövkonsulenten och audionomen från AF i Örebro uppe hos mig, det är de som ansvarar för hjälpmedel. De sa ifrån att jag måste ha eget kontor vilket känns jättebra, vi pratade också om bildtelefon etc. Så den delen tror jag kommer att lösa sig bra. Igår var jag nere i Örebro och besökte ett seminarium, för första gången använde jag tolk i min nya tjänst. Kollegorna blev nog lite rädda och en av dem uttryckte att han tyckte det var skitläskigt, men annars har det fungerat mycket bra. Så har ändå hopp om att detta kan komma att fungera.

Just nu väntar jag på att få min egna dator, sedan blir det massa web utbildningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela