Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Takttest

Publicerad 2012-04-22 13:38:19 i Allmänt,

Var på takttestet för spinningledare idag på Öster. Vi var totalt 12 deltagare och de ville ha fem ledare så konkurrensen var rätt så hård. Vi fick leda 2,5 minuter var och en och vi skulle se till att ta med några positionsbyte. De ville testa hur vi höll takten, hur vi klarade av att sitta framför gruppen samt testa vår uthållighet, att cykla drygt en timma ganska intensivt utan att dö. Att sitta framför alla som så tyckte jag inte var så farligt nervöst, det kändes helt ok, men att hitta takten i musiken, det kändes desto värre. Kände själv att detta gick väl inte så jättebra. Och vi cyklade och cyklade, några var duktiga på att leda, några var ok och ja, en person tycker jag faktiskt var kass. Kände att jag själv låg någonstans mitt emellan, varken bäst eller sämst.

Fick sedan efter drygt en timmas cykling gå ut och vänta utanför medan de skulle besluta vilka som skulla gå vidare. Jag var först in, de sa att jag hade problem med takten, något som jag delvis kände av själv också. Blev ett till steg i processen att inse att jag faktiskt inte hör också, jag som alltid haft bra taktsinne, spelat i orkester, dansat osv. plötsligt fick jag det nu klart för mig att jag idag inte har något bra taktsinne=(

Hade varit kul att bli spinningledare, men nu blir det inte så, får fortsätta träna vanligt och hoppas att detta inte tar död på den vanliga träningsmotivationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela