Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Nytt jobb

Publicerad 2012-04-17 21:14:43 i Allmänt,

Nej, jag skall inte sluta jobba som arbetsförmedlare, jag skall bara byta riktning så att säga. För ett par veckor sedan så skickade chefen ut ett mail där hon annonserade internt efter någo som var intresserad att jobba med "gemensam kartläggning". Det är ett ganska nytt uppdrag för arbetsförmedlingen som innebär samverkan mellan Arbetsförmedligen (AF) och Försäkringskassan (FK). I första hand jobbar man mot de som varit borta från arbetsmarknanden en längre tid, ex genom sjukskrivningar. Jag kände att jobbet på något sätt lockade mig, fanns något där som kändes att wow, detta skulle faktiskt vara något för mig. Samtidigt sker en del förändringar inom myndigheten och inte minst i Lindesberg, de skall anställa flera nya personal och man vet inte riktigt var man kommer att hamna.

Sagt var gjort, jag skickade iväg ett något osäkert mail till chefen där jag sade att intresset finns, men att jag kanske känner mig lite för ny för att byta arbetsuppgifter. Chefen sade att vi får prata om det. Igår skulle vi ha branschlagsträff och tio minuter innan precis när tolkarna kommit blev jag inkallad till chefen. Får alltid en olustig känska när sådant sker, känner lite vad har jag gjort nu. hade precis samma känsla igår då jag blev inkallad. Men chefen ville diskutera om tjänsten. Vi pratade en stund, sade att jag fortfarande är intresserad, men att jag känner mig "grön". Hon sa att visst, jag är ny, men det kan vara frödel också då jag inte fastnat i en massa fördomar. Sagt var gjort, på 15 min blev det bestämt att jag skall jobba med gemensam kartläggning framöver. Känns spännande och superroligt. Kommer börja så smått nu i början/mitten av maj och sedan släppa min nuvarande tjänst mer och mer, skall bara se till att lämna över den på ett bra sätt först så att jag inte sätter mina kollegor i klistret. Men som sagt, känns kanonkul med allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela