Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Mitt liv stavas plugg

Publicerad 2011-10-10 13:18:37 i Allmänt,

Tänk om jag kunde lära mig att strukturera min tid, at inte börja med allt i sista minuten och sedan stress som bara den. Sedan ca en och en halv månad tillbaka har jag vetat om att jag skulle ha en stor inlämingsuppgift på universitetet som skulle vara inne den 15 oktober. Och vad gör jag, jo väntar givetvis till helgen innan och sedan stressar ihop 40 sidor text, smart av mig, ne inte direkt.. Man kan ju tycka ett en som studerar på avancerad nivå borde lärt sig bättre studieteknik.

Funderar också över om jag skall försöka mig på att ta en masterexamen, det vore coolt, ibland funderar jag över varför jag pressar mig själv, tror delvis att det beror på att jag måste hävda mig.. Jag har ett behov av att som döv bevisa att jag kan minst lika bra som hörande. Detta kan till viss del vara bra, jag låter mig inte trampas på, men samtidigt så kan det driva mig lite väl långt ibland...

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2011-10-17 17:27:30

du är inte ensam, det finns ju till och med forskning som visar på att hörselskadade och personer med funktionsnedsättning, faktiskt behöver skapa akademiska poäng snabbt för att vinna respekt hos den akademiska världen och det är inte ovanligt att de ser sig själva tävla mot de andra, och visa på att det är på rätt plats.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela