Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Sista grupparbetet

Publicerad 2011-05-19 16:23:30 i Allmänt,

Igår blev vi klara med det sista grupparbetet för socionomutbildningen (grund) känns konstigt, om två veckor är jag färdig socionom. Det är med blandade känslor måste jag säga. Det kommer bli otroligt spännande att kasta sig ut i arbetslivet med allt vad det innebär och allt vad det har att bjuda på, samtidigt som jag kommer att sakna studiernas värld och universitetet också. Universitetet har varit min arbetsplats i tre och ett halvt år, det har varit blod, svett och tårar, men också många lyckliga stunder då jag fått lära mig saker, haft spännande föreläsningar, diskussioner etc. Jag har mött människor som jag aldrig hade mött annars..

Några minnesvärda saker från utbildningen är helt klart praktiken, 13 veckor i Indien som jag klarade mot alla odds, Universitetet ville sätta käppar i hjulet, men jag tog mig igenom det mycket tack vare underbart "språkstöd" samt förståede kurskamrater. Ett annat minnesvärt ögonblick är helt klart kommunikationsövningen under termin tre, jag har nog aldrig skrattat så mycket tror jag inte, vilket teaterspelande det blev, även om vi faktiskt lärde oss otroligt mycket av detta=) C-uppsatsen är en annan sak jag minns starkt, vi slet vårt hår stundtals, vi jobbade hårt, sov ingenting, var trötta, klunkade kaffe, men känslan av när VG:t kom är obeskrvlig...

Jag måste också ge värmande ord till de tolkar som följt mig mest under utbildningen, de har varit helt underbara och utan dem hade jag aldrig klarat det här. Den fyrkantiga neutrala tolkrollen har kanske inte alltid hållits, men alla parter har haft full koll på när man kan skämta och inte, så det har ändå fungerat bra..

Det var som sagt väldigt blandade känslor igår när jag och A.H satte oss och tog en kopp kaffe, köpte en kaka och ja, det här är det sista vi gjorde på grundutbildningen, det är en viss känsla av tomhet, av separation. Vi kommer skriva D-uppsatsen på halvfart i höst, det kommer bli jättespännande. Och idag har jag funderat över frågan, vad gör man när man är ledig, hmm, klättrar ju nästan redan på väggarna=)

Kommentarer

Postat av: jenny

Publicerad 2011-05-19 21:54:32

åh, verkligen underbart! jag längtar tills jag är klar jag med! :) 1,5 år kvar. men visst är det roligt att plugga också. men just nu känns det som om hjärnan tagit sommarlov. men måste peppa peppa inför hemtentan nu som jag hoppas går bra! kram

Postat av: Helene

Publicerad 2011-05-20 08:28:44

Ja, det blir lätt så när sommaren närmar sig så försvinner motivationen. Vilken kurs är det ni hemtentar nu?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela