Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Examensmiddag

Publicerad 2011-05-30 21:19:16 i Allmänt,


Foto: Maria Larsson

I fredagskväll hade vi vår examensmiddag på Strömpis. Vi hade i alla fall verkligen tur med vädret. Ösregnade i torsdags, och likaså i fredags förmiddag. Vid lunch övergick det till skurar för att sedan vid 17 tiden klarna upp. Skönt det, inte kul att dra på sig sommarklänning i ösregn, passar liksom inte riktigt. Det där med kkläder och fest ja, alltid samma problem, vad skall man ha på sig, man vill vara välklädd, samtidigt inte överklädd och dessutom vill man känna sig bekväm, går detta ens att kombinera? Jo, jag lyckades väl ok tycker jag. Var mest håret jag hade problem med hur det skulle vara. Det slutade sedan som ni kan se med att det fick vara utsläppt, vilket jag tyckte var helt ok också..

Till festen var 82 personer anmälda (80 studenter plus mina två tolkar) så var ändå ok uppslutning av klassen får man lov att säga. Vi samlades kl 18, fick välkomstdrink och sedan droppade folk in allt eftersom. Var bordsplacering och fick några klasskompisar som bordsgrannar och sedan tolkarna mitt emot, så var trevlgit och bra. Maten, libanesisk buffe var mer eller mindre en flopp. Skall man betala 300 spänn för den maten?! Ja, ja, den var inte ond, smakade ju inte illa eller så, men det var inte så mycket mat på buffen och sedan var hälften slut då vi kom. Hmm, ja vi blev väl (nästan) mätta i alla fall.

Var sedan en del sånger vid borden, de blir verkligen komstiga på teckenspråk, speciellt alla snappsvisor. Någon som har testat att översätta "Till spritbolaget" till teckenspråk? Gör det annars och se om ni kan behålla poängen=)

Kvällen blev dock ung för min del, bröt upp strax före kl 24 och åkte hem.. Men ändå nöjd med kvällen..

Nu är det bara ett seminarium kvar imorgon tisdag, sen är jag SOCIONOM. Kan inte fatta det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela