Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Skåneland

Publicerad 2011-03-24 08:24:05 i Allmänt,

Nu befinner jag mig nere i Malmö, närmare bestämt på Radisson hotell, skall på konferens här nere nu ett par dagar skall bli spännande.

Åkte nerå igår, rean gick bra, bara ett par minuter sena till Malmö central. In på hotellet, checkade in, sen kommer man alltid till det där spännande när mn bor på hotell, öppna dörren och se hur rummet ser ut. Jag skall absolut inte klaga på boendet nu, bor hur lyxigt och bra som helst, är jättefint, stort rumm fint badrum med barkar. På sängen låg både badrock och tofflor, så jag kan leva som en prinsessa nu några dagar, skall njuta till varje pris.

Åkte sedan pendel upp till Lund för att träffa Isabel och Susanne. Men herregud vilket konstigt betalsystem de har här. Kom lite sent till tåget, eller ja, jag visste att det går tåg typ var tionde minut på eftermiddagen, så hade inte kollat tiden inna, tar det första bästa liksom. Fanns ett Öresundståg som skulle avgå några minuter senare, skyndar mig dit, hoppar på. konduktören kommer och jag tar fram mitt visa kort för att betala. Det visar sig då att man inte alls kan betala med visa kort på tåget, nehää hur skall man då betala? Fick ett inbetalningskort med mig, så nu måste jag komma ihåg att betala för resan när jag kommer hem..

Gick i Lund en stund, in på bokrean, köpte fyra böcker för totalt 136 kr, det kallar jag billigt och bra, så nu är det bara att hem och läsa=)

Köpte sedan en trja på vero moda, ville ha på mig någor fint på middagen på konferensen här ikväll..

Sedan träffade jag Isabel, gick hem till henne och fikade, trevligt. Kul att se hur hon bor och inte bara höra talas om det när vi träffas som hastigast genom UH. Sedam gick jag till folkuniversitetet där Susanne undervisar teckenspråk och besökte hennes elever. De tvingades teckna lite med mig vilket var jätteskoj. Då lektionen var slut gick jag och Susanne till en indisk restaurang, käkade och pratade gamla Indien minnen. Trevligt. Vi ses tyvärr så sällan, beror ju på avståndet mellan oss, men trevligt då vi väl träffas.. Blev en hel del prat.. Sedan blev det tåget ner till Malmö igen, promenerade genom ett myckt öde Malmö kl 22,15 på kvällen, tycke det nästan var lite läskigt, så öde liksom..

Nu väntas konferens, se vad den kan bjuda på

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela