Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Å vad du är duktig

Publicerad 2011-03-29 07:01:05 i Allmänt,

Det är ett uttryck som jag fått höra de sista veckorna ett flertal gånger och jag avskyr det,spciellt kopplat till det sammanhang jag fått höra det i. Gång på gång möts jag som gravt hörselskadad/döv av kommentaren att ne, du kan inte höra dåligt, du pratar så bra. När jag sedan förklara lite mer att jag är uppvuxen lätt hörselskdad och sedan förlorat hörsel och att jag utvecklat mitt tal innan förlusten, ja då skall jag plötsligt vara duktig istället, och vill jag vara det, ne, faktiskt inte...

Kommentarer

Postat av: Emy

Publicerad 2011-03-30 17:17:43

Förstår dig precis, alla, eller ja, kanske inte alla men många av mina kunder, berömmer mig hur duktig jag är på att höra o prata, men HALLÅ, ska jag gå omkring o berömma alla mina kunder för att DEM hör och pratar bra?? Ingen logik alls

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela