Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Inför första arbetsdagen

Publicerad 2011-06-07 09:34:51 i Allmänt,

Sitter mest och väntar på att tiden skall gå nu, så att jag får åka till jobbet. Börjar jobba kl. 13 idag, skall gå på information i tre timmar om dokumentation och skall därefter bege mig till Fenix för att träffa chefen och få en första introduktion på stället. Skall bli spännande allt det här. Först tre timmars dokumentationsinfo, spännande dels att se vad de använder för system, hur de dokumenterar, om alla får dokumentera eller bara vi som har utbildning etc. Det är nog frågor som kommer att ge sig. Men minst lika spännande skall det bli att få träffa sina kollegor. Kommer ju att träffa några av de nya redan kl 13 på dokumentationsinfon, och sedan övriga lite senare i eftermiddag. Skall bli skoj som sagt och se vilka de är. Kul att se om det är några mer teckenspråkiga som börjat jobba nu, eller om alla är nybörjare. Spelar egentligen ingen roll, alla är ju barn i början och de kommer att lära sig, men vore skoj om det fanns någon som jag kan kommunicera med på en gång.

Enda som är trist med jobbet är det svindyra pendlarkortet, de vill ha över 900 kr för ett tio resorskort, eller nästan 3400 kr för ett månadskort, fy säger jag bara, kommer bli ruinerad på det här.. Får hoppas att jag får bra lön=)Var på tal om lön i kontakt med facket idag, så nu vet jag lite vad jag skall kräva lönemässigt, känns skönt att ha lite mer kött på benen..

Ne, nu skall jag fixa klart min matlåda, ja på tal om det, någon som har tips på mat som man kan ta med och äta kall? Gärna något som står sig hyfsat i värmen. Idag blir det pannkakor, men kan ju inte äta det varje dag=) 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-06-07 19:48:34

Ett tips om matlåda och då menar jag lådan ;) Det finns smarta lådor med fryslock på naturkompaniet. Inte helt gratis men då behöver man liksom inte tänka på frysklampar eller mat som blir varm, kylan sitter alltid i locket. Smart! Och mattips...pastasallad i olika varianter. Kommer inte på nåt mer nu men återkommer...

Postat av: Helene

Publicerad 2011-06-07 20:02:07

Smart med burken, måste jag kolla upp

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela