Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Första dagarna på jobbet

Publicerad 2011-06-09 10:05:40 i Allmänt,

Ja, två dagar avklarade, den tredje på ingående. Spännande det där att börja jobba. Man känner sig som ett litet barn på väg till sin första skoldag. Smått nervös inför det som komma skall, men också väldigt förväntansfull. Tisdagdagen bjöd först på utbildning. Jag behövde inte vara med på förmiddagens nybörjarkurs i teckenspråk utan kom till kl 13 då det var dokumentation. Vi var totalt tio personer. Jag och en äldre man var döva, övriga hörande och nybörjare i tsp. Försökte teckna lite med dem och de var duktiga, fick beröm av pesonalen att jag har sådant tålamod och bostaverade igen och igen. Men alla är vi ju barn i början, vi får hjälpa varandra helt enkelt. Introduktionen i dokumentation var bra, men tyckte att systemet verkade rörigt, var ska jet skriva vad?! Men personalen sa att det kommer klarna efter hand. Åkte sedan till Fenix, min arbetsplats och var där tre timmar. Kollade runt, pratar lite med personalen och så. Fungerade bra, sedan hem mot Örebro. Igår onsdag var jag på Fenix och löneförhandlade på morgonen. Lite besviken över lönen, men, men. De sa att de i höst ska kolla på möjligheten att ge mig en annan tjänst, kolla om det finns behov, ekonomi till det och så, blir att hålla till tåls. Sedan satt jet vid datorn hela förmiddagen. Läste om dokumenstion, om brukarna etc. Var nyttigt och skönt att få den tiden och sitta lugnt och gå igenom. Nu klarnade även dokumentationen. Eftermiddagen bjöd på utbildning i storgrupp igen. Denna gång i timrapportering. Nyttigt och bra, hoppas bara att jag får mina inloggningsuppgifter så att jag kommer in i systemet, de skall komma idag. Än så länge känns arbetet bra. Mycket nytt, mycket att ta in, men känns ok. Ska också kolla på möjligheten att jobba lite mer än 75 % för ekonomins skull

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-06-19 14:18:17

Jag tycker det är spännande men så jobbigt att känna sig ny och jag blir så frustrerad när jag inte kan allt på en gång ;) Har ett vikariat nu som biståndshandläggare, och där hade jag tur som fick "samma" lön som outbildad pers ass. Nu ska jag börja jobba som utredare på ifo höst och där vill de sänka min lön :( Ja! jag försöker se utbildningen som en livslång investering, men det känns lite tråkigt att behöva gå back på att utbilda sig. Ha det bra och lycka till på nya jobbet Helene

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela