Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Examensdagen

Publicerad 2011-06-06 17:28:55 i Allmänt,

I onsdags var det dags, jag tog efter tre och ett halvt års studier, ca 26 000 lästa litteratursidor, ständigt kaffeklunkande och svarta ringar under ögonen till följd av trötthet min socionomexamen. Familjen kom upp i tisdags. Dock fick vi bara ta med två anhöriga var till själva roscermonin, vilket var lite synd, men jag förstår det samtidigt, det finns ju bara typ 450 platser i aulan och vi var 139 studenter som skulle ta vår examen.

Avslutningen bjöd på en hel del tal, både av lärare och studenter. Lärarnas tal varierade, några var väldigt bra, andra godkända. Studenternas tal tycker jag dock var mer gripande, men det är väl ofta så skulle jag tro. Det bjöds också på en hel del musik och bra sådan också. Bland annat bjöds det på: We are the champions, Simply the best, Final countdown, Polarn Per, Gabriellas sång etc. Tyckte att valet av musik var helt kanonbra, Gabriellas sång är verkligen en låt som jag ryser när jag hör, den är så otroligt vacker. Dessutom var det kul att få låtarna tolkade, att märka saker i dem som jag aldrig märkt innan. Avslutningen bjöd också på en roscermoni där allas namn lästes upp en för en, sedan fick vi gå upp på scenen, ta emot vår blomma och sedan vara kvar, tills alla studenter kom upp. L är ju i mitten (tack och lov att det inte är i början) tycte jag fick stå på scen i tid och otid=) Men var rätt festligt när alla stod där på scenen.

När avslutningen sedan var över och jag kom ut stod en av mina tolkar där och gratuelerade, hon var ledig denna dag men hade åkt dit för att uppvaka mig, blev otroligt gad över detta tyckte det var väldigt fint gjort. Fick blommor från henne och en till tolk, samt ett USB- minne. Ja, det där med minnet är ett bestående skämt mellan oss=) Men som sagt, blev otroligt glad över tolkarnas uppvaktande, som de verkligen inte hade behövt.. Kommer faktiskt sakna mina underbara tolkar nu efter examen..

Sedan blev det att säga hej då till några klasskompisar, hem sätta blommorna i vatten och sedan ner till stadsparken för att fota. Mötte sedan A.H och hennes familj och åt gemensam examensmiddag, var trevligt. Nöjd med dagen och nöjd med att jag klarat socionomutbildningen.

Bilder säger ju mer än tusen ord sägs det, mer än tusen vet jag inte om jag håller med om, men visst säger bilder mycket, så jag bjuder på några..



På väg för att få min ros på roscermonin



Många studenter, jag skrattandes (av tolkarnas skämt) långt ut till vänter i rött



Här står jag stolt socionom på scenen



Fotografering vid Svartån efter examen. Tänkte osvenskt säga att jag faktiskt är riktigt nöjd med min klänning



En till bild=)



Jag och A.H utanför slottet

Kommentarer

Postat av: Marre

Publicerad 2011-06-07 10:20:54

Ett stort GRATTIS! Vad härligt att du är klar nu :D Och jag håller till fullo med, klänningen är jättefin och passar dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela