Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Cykelköp

Publicerad 2011-06-18 12:15:38 i Allmänt,

Denna helgen befinner jag mig i Motala. Pappa har cyklat Vätternrundan och jag och mamma är med här uppe. Vi kom upp i torsdagskäll och kommer vara kvar till imorogn förmiddag.

Jag har länge funderat över att cykla Vätternrundan någon gång i livet. Pappa har ju cyklat hela 38 gånger och jag är tvungen att se om han är klok eller idiotisk. Bestämde mig nu i vår för att anmäla mig till nästa år. Tänkte också passa på att investera i olika utrestningar, kläder och så i sambnad med rundan i år. Det finns ett tält med diverse olika cykelprylar. Var inne i tordagskväll och kollade, hittade bland annat en cykel, en modell billigare cresent racercykel som jag tykte skulle duga för en Vätternrunda. Vill inte satsa allt för mycket pengar på något som jag inte vet om jag kommer att tycka om.

Gick och funderade på den där cykel, mitt största problem var att frakta den till antingen Örebro eller Hjo. Men sedan slog det mig att pappas kompis från Hjo har husvagn, han borde ju kunna ta cykel. Frågade honom igår och visst, han kunde ta med den. Så jag slog till och köpte en röd cresent, se bild nedan. Visst är den fin? Känner mig stolt=)


Y1C6184701

Bild: Google

Köpte även pedaler med clips, cykelskor, ny hjälm, cykelbyxor, cykeltröja samt handskar. Hjälm har jag sedan inna, men har svårt att få under CI:t och vill både ha CI på samt kunna använda hjälm om jag skall cykla, så nu blev det et köp där också.

Längtar till vecka 28 då jag skall hem till Hjo och får då möjlighet att prova min nya pärla, skall bli spännande. Är lite orolig över bockstyret, hur det skall gå att hålla balansen med det, men får ut och öva mig.

Vätternrundan för pappa då, hur gick det? Jo han kom imål efter 13 timma och 19 minuter och var nöjd. Han såg inte så farligt trött ut heller vilket ju var bra. Däremot var en av hans kompisar rejält sliten, så får hoppas att det går bra med honom nu. Men visst blir man taggad när man kollar på målgången=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela