Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Lägenhet på gång

Publicerad 2011-07-13 07:46:28 i Allmänt,

Har varit på desperat jakt på bostad nu en period. Känner att det inte håller att pendla till Enköping, blir långt, dyrt, tar tid osv. Men samtidigt är det svårt att säga upp lägenheten i Örebro, detta är mitt hem, jag trivs så otroligt bra och tror också att känslan av att detta är mitt hem är än starkare med tanke på att det är min första riktiga lägenhet. Har sökt bostad hos bolagen, men resultatet är dåligt, grymt svårt att få lägenhet, det ligger ute en, två stycken bara vilket gör det hela jättesvårt. Har letat på Blocket, men inte så lätt det heller, finns ju för sjutton inte ett enda boende, suck,,

Men i förrgår lade jag ut en anons själv att jag söker bostad, och igår fick jag napp, en tjej som hyr ut en en och en halva på 46 kvm. Skulle ju funka för mig typ ett halvår, sedan se vad som händer med jobbat, blir jag kvar eller inte, och i så fall kan jag ju söka annat efter hand. Är också lite osäker på om jag vill bo i Enköping eller Väaterås, så kan vara klokt att skriva ett kortare kontrakt och känna efter helt enkelt. Lägenheten är ju 20 kvm mindre än den jag har idag, så kommer inte få in riktigt alla möbler, det är synd, men vad skall man göra, får se det som att det är en period, och att jag sedan får se mig om efter något annat. Har också kommit på möblker jag kan prioritera bort tills vidare, så kan nog gå bra. Hoppas, hoppas på svar på mitt mail nu..

Kommentarer

Postat av: Isabel

Publicerad 2011-07-13 08:36:23

Förstår din känsla Helene. Det är lite så för mig också ang Lund men jag försöker se det som att det är en period och någon gång ska jag få "landa" och trivas livet ut ;-) Kram

Postat av: Heléne

Publicerad 2011-07-13 11:25:43

Nu blir det visning imorgon, snabba ryck här, spännande...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela