Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Det där med att bli vuxen

Publicerad 2011-07-20 15:57:16 i Allmänt,

När betraktas svensken egentligen som vuxen? När jag var liten tyckte jag att en person som var tretton år, se var ju sååå stora, ja, de var ju vuxna rent av... Tyckte jag samma när jag själv blev tretton? Nej, självklart inte. Men däremot tyckte jag som trettonåring att de som var arton var vuxna, men kände mig inte heller speciellt vuxen då jag blev arton..

I höst blir jag 25, då borde man vara vuxen eller? Konstigt nog så känner jag mig fortfarande inte speciellt vuxen. Fick et än mer bevisat då jag kollade på gammla bilder

För brottas med varandra gör väl inte vuxna eller?


Eller spela twiater som resulterar i att man ligger under bordet (nykter) en lördagskväll, är man vuxen då? Troligtvis inte enligt den strikte svenskens regler.

Ibland möts jag av kommentarer där folk frågar hur det känns att vara klar med utbildningen och ha blivit vuxen, jasså, blir man vuxen över en natt bara för att man har en examen?! Oj, då det var en nyhet...

Egentlgien tycker jag inte att det spelar någon roll huruvida man är vuxen eller inte, man måste ju få leva livet också, inom rimliga gränser självklart, då menar jag inte i första hand samhällets normer och värderingar, utan snarare vad som är nyttigt för en själv..

Ja, om ni vill betrakta mig som vuxen gör det, men jag tänker inte sluta ha roligt ibland för det=)

Kommentarer

Postat av: Jacob

Publicerad 2011-07-21 08:09:21

"Fina lilla Krumelur, jag vill aldrig bliva stur..."

Postat av: Malin

Publicerad 2011-07-21 21:24:13

Åh, twister! Ett av de bästa spelen någonsin=) Vill köra det NU.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela