Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Bilköp

Publicerad 2011-07-21 21:05:07 i Allmänt,

Igår köpte jag min första bil. En Volvo 944, 1991 års modell. Den är gammal ja, den har sina skavanker, men den brummar och går bra och är inte speciellt rostig, endast några småfläckar. Så känns jättebra verkligen. Det stora provet för den blir nästa helg då jag skall flytta, då får den ut och dra släpkärra ganska många mil innan vi blir klara, men det skall nog gå bra. Skall även bila till jobbet på lördag, så hoppas att det går bra med det också..

Sen i Enköping behöver jag inte använda bilken varje dag, kommer att cykla och promenera till jobbet, men om jag jobbar kväll eller om vädret är dåligt, då har jag ju möjlighet att ta bilen vilket är jätteskönt. Och att dessutom kunna ta bil när jag skall och handla, slippa släpa massa kassar på bussen, det är nog det bästa av allt tror jag. Så hoppas att bilen kommer fungera något år i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela