Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Almedalen

Publicerad 2011-07-03 18:35:50 i Allmänt,

Nu sitter jag i Nynäshamn och väntar på att tiden skall gå, skall åka mot Gotland och Almedalsveckan.. Vi är sju personer från UH som tillsammans med sex andra döv och hörselskadeorganisationer skall driva kampanjen "Tolka mig rätt" som handlar om vår rätt till tolk i de situationer som vi anser oss behöva det..

Spännande med Alemdalen, fjärde året i rad som jag åker dit, är massa folk, intressanta saminarier i ett sort utbud, tal, mingel osv. Älskar det.. Men är en otroligt intensiv vecka, med lite sömn, så vet av erfarenhet att jag vid veckans slut brukar vara så uppe i varv att jag är mer duracell kanin än människa=)

Ett misstg i färjebokningen resulterade i att vi åker halv tlk i natt, suck, ja ja, vi kommer väl fram vi också=)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-03 19:58:20

Du ska inte lägga in en länk till "Tolka mig rätt" också?

Postat av: Emy

Publicerad 2011-07-04 20:59:27

Påverka påverka!!

Nästa år funderar jag på att hänga med=D Då får jag planera in det bättre i semestern=D hoppas ni får det toppen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela