Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Almedalen 2011 till ända

Publicerad 2011-07-11 09:58:15 i Allmänt,

Jaha, då var man hemma igen i sin lägenhet efter en rolig med intensiv vecka på Almedalen och Gotland. Vi har drivit vår kampanj "Tolka mig rätt" vilkat har varit skoj och intressant. Vi har gått runt på stan, delat ut vår folder och träffat massa härliga människor i olika åldrar som är nyfikna på våra frågor och somvil lära sig teckenspråk, helt underbart. Vi har också ordant teckenspråkskurser där de som går föbi kan stanna till och öva lite tecken, kanonkul även detta. Och är imponerad över alla frågor som de vågar ställa, tycker det är jättebra. Ofta går man ju runt och funderar på saker, men vågar inte riktigt ta mod till sig att verkligen fråga, men det gjorde verkligen dessa männsikor.

Sedan är det ju politikertal, ja vad skall vi säga om det?=) Jag har ju min politiks åsikt givetvis (man är väl inte socionom för inte) men sedan som ordförande när jag möter partier måste jag ju förhålla mig så neutralt som jag kan. Oftast går det bra, men sedan är det ju vissa partier som jag bara avskyr för jag anser att de inte har en demokratisk värdegrund där alla människor lika värde står i fokus. Så på sätt och vis var det nog tur att jag missade talet igår.

Har också beslkt seminarium, vilket var jätteskoj, lyssnat, ställt frågor, diskuterat och argumenterat för våra saker. Vi hade nästa alla tolkar från STAB med oss vilket var jätteskoj, de är helt underbara och ställer verkligen upp för oss, fantastiskt..

Har också träffat veckans bästa säpo. Var på ett seminarium i lördags som ordnades av KD, de skulle diskutera om arbeten. Seminariet var ingen höjdare, håller inte heller alltid med KDs grundtanke om den goda kärnfamiljen som skall bevaras under alla lägen. Men i alla fall. Säpo stod och läste på ryggen på våra T-shirt där vi hade handalfabetet (teckenspråk) han kollade och kollade och började forma handen för att bokstavera. En av våra tolkar gav honom en folder som han läste igen och igen under seminariet, han övade bokstavering igen och igen. Säpo kan ju ibland vara lite småsura, de blänger och ser allmänt stränga ut, men inte denne man, han log glatt. Sedan vid talet på kvällen såg vi honom igen, han log och bokstaverade "hej", så söt. Han får bli veckans Säpo=)

Nöjd och glad med veckan, men i behov av sömn just nu känner jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela