Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Uppsatsen

Publicerad 2011-01-23 20:26:40 i Allmänt,

En stor sten föll från mina axlar i veckan, uppsatsen lämnades in för slutlig bedömning och vi fick vg, vad duktiga vi är jag och A.H.

Hade opponering förra veckan på vår uppsats. Opponentgruppen var duktiga sammanfattade vår uppsats väl och kom med konstruktiv kritik på olika saker som kunde förbättras och saker de redan ansåg vara tydliga och klara. Sedan var det examinatorns tur att kritisera. Ja, innehållet var bra, men däremot fick vi kritik som hette duga gällande referenssystemet. Vi hade följt APA- systemet, men examinatorn hade en egen mall som hon tyckte skulle efterföljas. ändrade vi inte detta skulle vi inte f godkänt. Och dessutom fick vi inte använda blankrad vid nytt stycke utan skulle använda indrag.

Kände att kommentarerna blev löjliga, är väl innehållet man skall fokusera på, inte detaljer. Fick någa småkommentarer till inehållet, några stavfel etc. En aning (läs döförbannade) fixade vi till referenserna, lämnade in arbetet och redan samma eftermiddag kom ett mail, vi hade fått VG. Kändes ändå som att det var värt mödan.

Nu ny termin med nya krafter, läser på D-nivå, funktionshinder kurs samt en kvällkurs. vore härligt om jag kunde klara båda, men visst, 150 % studier på denna nivå är inte smärtfritt, men jag skall kämpa på, men lite tur och skicklighet kan det gå...

Kommentarer

Postat av: Johanna S

Publicerad 2011-01-24 01:22:22

Grattis till VG på uppsatsen! Det är banne mig inte fy skam det!

Jag håller med dig fullt ut kring det här med referens-system.. men... den person är "lite" envis med just det system som h*n föredrar! S

kramar om med värme

Postat av: Marre

Publicerad 2011-01-24 11:25:32

Grattis till betyget! :D

Ta det lugnt med kurserna nu i vår...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela