Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Tillbaka till träningen

Publicerad 2011-08-08 20:34:04 i Allmänt,

Har haft ett sommaruppehåll med träningen, eller ja, egentligen inte uppehåll för att det varit sommar, har haft ett ofrivilligt pendlingsuppehåll, tiden har helt enkelt inte räckt till när jag pendlade till jobbet totalt ca fem timmar per dag. Men nu när jag bor i Enköping finns inga ursäkter längre. Och egentligen behöver jag inte hitta ursäkter, jag tycker om träning och har ganska lätt att masa mig iväg.

Kollade med chefen på jobbet förra veckan om jag har rätt till friskvårdspeng nu när jag fått min nya tjänst, och det har jag. Så får rabatt på ett av stans gym. Utbudet av pass är väl kanske inte det allra bästa, är ju van vid Friskis i Örebro och deras gigantiska utbud, men med lite mixtrande hit och dit så skall jag nog kunna få till tre pass i veckan som är mitt mål, och blir det fyra så är det ännu bättre. Främst är det spinning jag kör, men blir även endel styrketräning tror jag, främst de veckorna när jag arbetar mycket kväll, då kommer passen på dagtid vara svåra att få till..

Så nu har jag som mål att jag skall bli lite mera vältränad än nu, skall ju cykla Vätternrundan nästa år så gäller att komma igång. Får se om det hinns med ett pass styrka imorgon också. Nu kör vi hårt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela