Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Leda anställningsintervjuer

Publicerad 2011-08-07 10:44:30 i Allmänt,

I vår har jag själv suttit och blivit grillad på en anställningsintervju, för det jobbet här i Enköping som jag sneare fick, så gjord eju tydligen hyfsat bra ifrån mig i alla fall=) Har även skrivit en hel del arbetsansökningar och skickat in till höger och vänster till olika tjänster som jag varit intresserad av. Nu på ionsdag blir det dock ombytta rolller, då är det jag i egenskap av ordförande för Unga Hörselskadade som skall leda anställningsintervjuer för den nya generalsekreterar tjänsten som vi nu skall tillsätta. Vet egentligen inte vilket som är mest nervöst, att själv bli intervjued eller att interjvua andra, verkligen båda sidor där. Hoppas dock att intervuerja kommer att gå bra och att vi hittar "rätt" person för tjänsten. Också lustigt det där när jag läser arbetsansökningar, saker jag fastnar respektive inte fastnar för, det kan handla om ordval, formuleringar, lay out etc. Undra om andra människor har samma åsikter som mig om hur det bör se ut?! För i så fall skall man ju samla tips och insperation från ansökningarna som man kan använda sig av själv vid jobbansökningar. Men samtidigt just nu har jag jobb som jag trivs med, så blir nog kvar här ett tag i alla fall..

Och dessutom händer det mycket i jobbet nu framöver, skriver aldrig så mycket om vad som händer på jobbet i ett offentligt forum som en blogg, men kan i alla fall avslöja att det väntas nätverksträffar för oss pedagoger, arbetsplatsträff, utbildning i kartläggningssystemet, personalfest etc. Vecka 32 och 33 verkar vara tillsynes lugna utan något speciellet som inträffar, men sedan drar allt igång och då har jag något speciellt att se fram mot varje vecka tror jag=) Skall bli spännande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela