Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Enköpingsbo

Publicerad 2011-08-03 15:18:38 i Allmänt,

Nu är jag på plats i min lägenhet. känns faktiskt helt ok, långt över förväntan. Innan flytten had ejag nästan ångest, ville inte lämna Örebro, min lägenhet som jag trivts så bra i, alla vänner som finns där, träningen på Friskis etc. Men nu känns det faktiskt bättre vilket är skönt.

Flyttade i helgen, även detta gick långt över föväntat. Mamma och pappa kom förra tisdagen och var hos mig i Örebro några dagar, mysigt med besök samt skönt med hjälp från dem. I lördags drog vi upp med dubbla bilar samt kärra bakom min bil till Enköping, fick med förvånandsvärt mycket saker måste jag säga. Mest impad är jag över att det gick in så mycket i mamma och pappas tillsynes lilla bil.. Lyckades med hjälp av pappa ocså få in min supertunga tv i deras bil, det var jsut denna pryl vi varit mest oroliga för, låter skert konstigt en tv liksom, men den är verkligen skittung och nästan omöjlig att få något bra tag i. Lastade av allt i Enköping, jag drog sedan tillbaka själv med bilen och kärran till Örebro, fick hjälp av M.H och T.A att lasta, vi bevisade verkligen vår kvinliga styrka och lyckades lasta allt snabbt och lätt. M.H följde sedan med tillbaka till Enköping och hjälpte till att lasta av sakerna tillsammans med mig, mamma och pappa också. Tack för hjälpen tjejer, var guld värt.

Sedan i söndags drog pappa och jag till Hjo med ett lass med saker. Förvarar saker lite här och där just nu, lite hos farmor och farfar, lite hos morfar, lite hos mamma och pappa etc. Lägenheten i Enköping är betydligt mindre än den i Örebro vilket skapat en del probem. Resan till Hjo gick bra, backade också med kärra där två gånger, stolt över mig själv=)

Blev 90 mil i helgen, mycket.. Sedan campade jag i Örebro natten söndag- måndag innan jag åkte till Enköping. Jobbat mycket nu och knappt kännt av om jag trivs eller ej, men känns bra än så länge. Håller på att försöka få lite ordning i kaoset här nu=)

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-08-04 08:09:15

Massa mil men skönt att allt är gjort så man kan landa också. Ska bli kul att få hälsa på igen och se hur det ser ut när det är lite mer beboligt :)Bra där med backningen, träning ger färdighet, nu är du en riktig...karl eller hur jag ska säga ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela