Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Sista rycket

Publicerad 2011-04-02 14:11:13 i Allmänt,

Ja, nu kör jag sista rycket med utbildningen. Det verkar vara en sjukt jobbig kurs nu det sista med massa litteratur som skall läsas, reflektionsprotokoll som skall skrivas, intervjuer som skall genomföras, osv. Men samtidigt så är målet så nära, jag hänger inte alls med, jag Helene Larsson är snart färdig socionom. Var på intervju på socialtjänsten i måndags, gällde sommarvikariat. De hade gruppintervju så vi var 17 personer på plats tror jag, var av majoriteten var mina klasskompisar från universitetet. Kändes minst sagt konstigt, vi sitter på universitetet och är kompisar och sedan blir vi plötsligt konkurenter när vi söker arbete. Hade två tolkar med mig på intervjuen som tecknade vad de andra sa, men jag valde sedan att prata själv tillbaka då jag ville visa att jag faktiskt kan prata, för arbetet är ju ändå i hörande miljö. Vi svarade på några frågor, varför vi valt socionom programmet, vilken tidigare yrkeserfarenhet vi har av socialt arbete samt inom vilket område vi är intresserade av att arbeta. Tycker att det gick bra att svara på frågorna och jag har även fått höra från klasskamraterna efter att jag pratade bra, lagom högt och allt, kan ju annars vara svårt då man inte hör sig själv. Efter intervjuen frågade soc personalen mig hur bra jag klarar samtal med en eller ett par personer. Svarade att jag klarar detta ganska bra, men var ärlig med att jag inte kan prata i telefon. De berättade att de såg mina teckenspråkskunskaper som en klar merit. Tyckte det lät positivt. De skulle höra av sig under veckan till oss som fått jobb, men hörde de av sig till mig, ne. Det blev alltså inget jobb där:( känns trist, men livet är ju så, får helt enkelt söka vidare. Har några tjänster till som jag ska söka, både i Örebro och i Hjo med omnejd, så hoppas att någon vill ha mig. Annars blir det lite jobb idag, inte så lättrört jag blir inringd, men försöker att tacka ja de gånger jag blir det, bra med lite pengar plus att jag tror att det är positivt om jag stället upp med tanke på att jag sökt endel arbete inom liknande verksamheter. På tal om pengar, fick deklarationen i förrgår, får tillbaka bra med pengar i år, superskönt.

Kommentarer

Postat av: Marre

Publicerad 2011-04-02 15:34:30

Känner igen det där att det går riktig fort i slutet på en utbildning. Till slut står man där och är klar, hur gick det till?



Synd att du inte fick jobbet... Men jag är säker på att du kommer hitta något som passar dig som handen i handsken!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela