Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Mormoninformation på ASL

Publicerad 2011-04-06 13:31:25 i Allmänt,

Tycker själv att jag har en rad bra strategier för att handtera olika situationer som dyker upp i ens liv. En väldigt användbar strategi när ajg inte orkar prata med alla dessa människor på stan som vill sälja mobilabonemang, elabonemang, försäkringar, ja gud vet allt är att teckna tillbaka att jag är döv, då brukar de ursäkta sig och sedan gå iväg... Idag står jag nere i stan och väntar på bussen hem då tre mormoner kommer fram och vill sprida guds budskap något... Jag tyckte inte att detta verkade vara så intressant, så tecknade att jag är döv. Då började en av kvinnorna att teckna ASL. Hon kunde ingen svenska, varken tal eller tecken men kunde enligt min uppfattning hyfsat ASL. så fick lite info av dem ändå.. Nu är jag själv ingen expter på amerikanskt teckenspråk, men lite kul var situationen i alla fall.. Har faktiskt aldrig hänt innan att någon bötjat teckna när jag sagt att jag inte hör, och än mindre ASL.. ja, nu har jag fått min ASL dos för det närmaste året framöver=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela