Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Säsongens första snö

Publicerad 2010-10-22 18:05:48 i Allmänt,

Nu har den första snön för säsongen kommit. kände igår att det var så kallt ute. Var i Götebrog på konferens med SPSM. Göteborg brukar alltid vara kyrligt på hösten, det drar så kallt från havet, men igår var det värre än vanligt, kändes att det var snö i luften.

Kom hem till Hjo igår kväll och det var svinkallt. Daniel var i stan och när han kom hem sa han att det var ett jäkla oväder ute, och mycket riktigt, det snöade. Idag på morgoenn när ajg vaknade låg det en centimeter snö p åmarken. Lite av den har till och med smält bort under dagen. Men på de skuggiga platserna finns fortfarande lite vitt kvar, mysigt tycker jag. Det som är lite lustigt är att det gick precis ett halvår mellan snön nu iås. Den 21 april kom jag ehm från Indien, då snöade det rejält på Arlanda, minns hur kallt ajg tyckte det var. Därefter blev det sedan vår. och igår den 21 oktober, på dagen ett halvår senare blev det snö igen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela