Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

UH aktiv

Publicerad 2010-05-12 18:07:01 i Allmänt,

De sista dagarna har jag haft ett stort fokus på olika föreningssaker. I helgen som var begav jag mig upp till Barnens Ö utanför Norrtälje för att delta på UH: s lägerledarläger. Vi möttes upp på Stockholms central och tog den sedan förhyrda bussen norrut. Efter ca 1,5 timmars resa var vi framme vid vår lägergård. Kvällen bjöd på middag, presentation och lekar.

Under lördagen började allvaret i utbildningen, vi hade föreläsningar, brandkåren kom dit och berättade vad vi skall göra om det skulle börja brinna och vi fick även träna LABC. Nyttigt, verkligen, men hoppas ju självklart att jag slipper att använda mina kunskaper, men bra att ha med sig i alla fall.  Det var svinkallt uppe i Norrtälje, omkring 4 grader, regn och blåst, frös mest hela tiden även om jag tyckte att jag tagit med mig så mycket och bra kläder… på lördag eftermiddagen och lördagskvällen var det dags för en del aktiviteter ute, var kallt och blött, men skoj. För en gångs skulle tyckte till och med jag att det var kul att leka, brukar ha lite svårt att gilla sådant annars. På lördagskvällen upptäckte vi att lysen var väldigt svag i vårt rum, några lampor fungerade inte alls och de som väl fungerade lös väldigt, väldigt svagt. Vi hade sedan problem med elen ända tills vi åkte hem, elementen fungerade inte, ingen el i köket, svag belysning på rummet, inget vatten i kranarna osv. lite jobbigt, men det är ju sådant som kan hända helg klart. Och ledarna hade innan skrivit att allt kunde hända under lägerhelgen nu, så de hade ju reserverat sig i alla fall =)

Söndagen var det planering som gällde inför sommarens läger. Känns jättebra nu med både Björkö och teckenspråkslägret. Planeringen flyter på och jag har underbara kollegor till båda lägren vilket är jättekul. Nu skall jag bara komma ihåg att boka hyrbil nästa vecka, en Honda Accord blir det som får rulla mot Göteborg och läger även i år =)

På kvällen satt jag kvar på centralen, fikade med några deltagare och åkte sedan tunnelbanan iväg till vandrarhemmet på Fridhemsplan där jag skulle bo över natten. På måndagen skulle jag delta på möte inför Almedalen, vi skulle ha en workshop hos en pr- byrå för att lära oss mera om hur man lobbar politiker etc. Åkte ner till centralen på förmiddagen för att låsa in mina väskor och slippa släpa runt med dem på stan hela dagen. Käkade även lunch nere på centralen. Skulle sedan ta tunnelbanan till kansliet vid St Eriksplan för att prata lite med dem på kansliet samt ta följe med Josefine från kansliet till workshopen. Men vid Hötorget blev det mörkt i tunnelbanan och alla hoppade av, konstigt. Kom en ny tunnelbana, jag hoppade på, även denna blev mörk och alla gick av, kom ytterligare en tunnelbana, också denna mörk, konstigt, vad händer? Klockan går ju också så väldigt fort i sådan lägen, minuterna bara tickar på och jag ville fram till kansliet nu, på en gång. Sedan kom tunnelbanor som skulle gå till Alvik, men skyltade om och skulle bara gå till Odenplan. Frågade två pensionärer som såg trevliga ut vad som händer och de berättade att det var brand och att alla tunnelbanor slutade vid Odenplan, sedan skulle det bli buss vidare istället. Jag försökte mig på att promenera till kansliet istället, är ju bara en station, och yes, det funkade =)

Workshopen var sedan trevlig och bra. Diskuterade sponsring, namn för vår grupp, lite om slogan osv. Vi i gruppen skall träffas och ha möte nästa vecka igen, men tyvärr kan jag inte klyva mig, hade gärna närvarat, men det går tyvärr inte….

I måndagskväll efte workshopen tog jag tåget till Hjo. Igår var jag sedan hos hörselvården i Jönköping för att berätta om UH på en träff för tjejer i högstadieåldern. Fungerade bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela