Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Tillbaka i Hjo

Publicerad 2010-05-01 20:35:23 i Allmänt,

Ja, nu var jag hemma i Hjo igen på första gången på 14,5 vecka. Det känns väldigt skönt att vara hemma här igen. åkte från Örebro igår morgon. tåget ner till Skövde, sedan buss till Hjo. Där mötte Daniel och mamma upp mig. kom hem till en riktig invalidfamilj. Pappa har ont i ryggen, jobbar och så, men har ont. Mamma ramlade över gafflarna på en truck på jobbet i onsdags och skadade armen, så hon är sjukskriven i minst två veckor nu. Vi körde sedan direkt till farmot och farfar för att äta lunch. har ju inte träffat dem sen innan Indien, så det var trevlgit att se dem igen. Överlämnade presenter från Indien, två sjalar till farmor och en trä staty till farfar. visade även en del bilder genom datorn och pratade och berättade lite om min resa. På eftermiddagen åkte jag och mamma till morfar, samma sak där, berätta om resan, överlämna en trästaty och prata.

På kvällen spelade vi bår traditionella familjefia här. För er som inte vet så bruakr vi spela Fia emd knuff i vår familj, har blivit mer eller mindre som en tradition. På kvällen åkte pappa och jag till Torp för att kolla på elden och fyverkeriet. Många var nyfikna på min resa, så fick en hel del frågor om det.

Idag är det första maj, Daniels födelsedag. Han fick tre märkes t-shirtar av mig. Förmiddagen idag ägnades åt att byta däck på bilen, jag och Daniel fick hjälpa pappa med detta nu när han har ont i ryggen, men det gick bra. I eftermiddag har vi haft de närmast sörjade här för att fira Daniels dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela