Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Bidragsmöte i Göteborg

Publicerad 2010-05-28 17:07:20 i Allmänt,

Nu sitter jag på tåget mot Stockholm och det nalkande ungdomsrådsmötet där. Det kommer att bli det första mötet med den nya styrelsen vilket ju självklart kommer att bli jättespännande, ser fram mot många bra diskussioner och bra beslut.

 

Idag har jag varit i Göteborg. Skulle först träffa en kompis och fika. Men han fick förhinder och hörde av sig igår kväll och lämnade återbud, synd, men sådant är ju läget. Ringde upp farmors syster som bor i Gbg istället och frågade om de ville ses för att ta en fika. Det tyckte de skulle vara trevligt, så träffade dem på förmiddagen, tog en kopp kaffe och satt och tjatade lite.

 

Sedan vid lunch var det dags för mitt egentliga ärende. Västra Götalandsregionen har ett nytt förslag när det gäller bidrag till handikappsorganisationer. Detta nya förslag innebär att alla föreningar där medlemsantalet inte överstiger 100 stycken kommer att bli utan bidrag från landstinget. För unga hörselskadades lokalförening Knuten innebär detta i så fall en ekonomisk förlust som kommer att påverka vår verksamhet. Idag var det ett möte för olika handikapporganisationer i Gbg för att diskutera kring det nya förslaget. Jag var där tillsammans med en representant från unga synskadade. Vi argumenterade och menade att vi som ungdomsorganisationer inte kan skaffa oss medlemmar lika lätt då vi har en maxålder på 30 år, samt att om vi inte får bidrag kommer vi att dö ut osv. många heta diskussioner och jag vet inte vad det kommer resultera i, men nu har vi framfört våra åsikter i alla fall. Träffade även representanter från dövföreningen som jag pratade lite med och diskuterade hur vi kan samarbeta med dem. Hoppas det kan leda till något positivt i all fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela