Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Bilder från Mumbai

Publicerad 2010-03-13 07:11:02 i Allmänt,


En bild på mig utanför lägenheten i Pune den 16 feb. Vi skall strax resa till Mumbai, Thane och sedan på vårefterlänmgtade semester. Har en rejäl ryggsäck med all packning för de kommande tre och en halv veckorna.




Ett sådant tåg åkte vi med. Tack och lov hade vi platsbiljetter på det annars överfulla tåget. Folk hänger ut ur dörrarna. Vår resa på 15 mil tog 4,5 timmar, så medelhastigheten är inte hög, men det var väldigt fin natur utanför fönstret, så jag njöt av resan ändå.




En bild fotat ut genom tågfönstret på väg till Mumbai




Här är hela min grupp i Mumbai utqanför Government of India. Vi skall med båt till Elefantön.




En bild tagen från båten på väg till Elefaqntgrottan. Vi åkte med en liknande båt och satt uppe på däck hela resan. Tog drygt en timma att åka ut till ön, men var så härligt med en svalkande båtfärd.




En bild tagen från Elefantgrottan. Inne i grottan var det olika statyer som var inristade i sten, vackert att kolla på.




På väg ut till en moské i Mumbai som vi skall besöka. Kolla vad smutsigt det är i det så kallade vattnet på bilden.




En vacker bild på solnedgång öer havet i Mumbai. Även denna bild tagen på vår proemnad på väg till moskén




En bild från ett tempel som vi besökte




En bild från detta kända café där vi åt en dag. Dyrt men gott...

Kommentarer

Postat av: Mitta

Publicerad 2010-03-15 21:26:23

otroligt vackra bilder..blir sugen på att åka dit!

Den där Leopold fiket är ju dyr..såg ni skottet där inne? där terroristerna hade skjutit.

hoppas du har det bra..



kraaam

Postat av: Heléne

Publicerad 2010-03-21 07:24:37

Ja, det är ett dyrt ställe, men lite rolig plats att besöka ändå. Japp skotten finns kvar så vi såg dem, lit läskigt, men...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela