Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Nya CI

Publicerad 2010-06-17 21:15:25 i Allmänt,

Igår var jag på audiologiska kliniken i Örebro för att få nya CI processorer. De som jag tidigare haft var egentlgien inte så gamla, men de har glappat och krånglat mest hela tiden, ett riktig måndagsexemplar på dem, så de beslöt sig för att tillåta mig att få nya ändå. Och de nya verkar vara mycket bättre, bara haft dem ett dygn ännu, men det känns superbra, dessutom är de mycket snyggare än de gamla, lite fånfänga kanske, men i alla fall=) Skall se till att ta en bild sen och lägga upp här på bloggen så får ni se..

Men nu blir det att läsa instruktionsboken för att se hur dessa fungerar, man kan felsöka dem själv med hjälp av en fjärrkontroll bland annat, sen kan man även höja och sänka ljudet med den, ändra till T- läge (slinga), ha någon form av automatiskt slingprogram så att CI:t slår om till slinga automatiskt, men är osäker på om jag vill ha det, känns som man förlorar lite kontrollen över apparaten då.. Men känner mig i alla fall supernöjd, skönt det...

Kommentarer

Postat av: Marre

Publicerad 2010-06-18 09:38:28

De låter ju toppen :D Hoppas att de funkar fint och att du trivs med dem framöver.

Postat av: Lickan

Publicerad 2010-06-20 07:42:10

Ja visst ta en bild och lägg upp på cipparna, bara skoj att se bilder och design.



Jag själv har precis löst det har med att ha propp ibland pga ens egna barn som klättrar på mig, tar bort cippen för att spolen är rolig,osv... propp känns inte bra i örat... kanske mjukt material i propp... får se... annars är lösningen att använda glasögonsnöre och sätta fast cipparna i den... så ramlar inte någon cipp i golvet iaf bara ner på axeln...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela