Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Semestern avklarad

Publicerad 2010-07-23 16:09:10 i Allmänt,

Nu har jag kommit tillbaka till hjo igen efter några dagars semester i Örebro, eller ja, säger man semester när man besöker sin egen lägenhet? Ja, jag har varit ledig från jobbet i alla fall, vilket var härligt..

I tisdags var jag på universitetet och träffade Gudrun för att planera inför september styrelsemötet. Jag var trött och seg, hjärnan hängde inte rikigt med, men vi fick till en grundplanerign i alla fall, skönt det. Får träffas längre fram och planera mera sen..

På eftermiddagen åkte vi till Vingåker för att besöka factory outlet. Fanns massa olika saker där, vissa billiga, andra var billiga ja, men av så fina märken att de blev dyra ändå, 2500 för en klänningexempelvis, nej tack, jag är student.. Köpte inget i den stora outlet butiken. Var även inne i en butik som säljer kökssaker mm, hittade fins glas och karaff där, har kollat på glas i den serien innan, tycker de är fina, men tyvärr var glasen och karaffen av samma märke, men olika serier, hade ju viljat ha samma. Så blev inget köp.. Vad jag dock köpte var en jacka, sommarjacka typ. Är svart med cerica detaljer, tyckte den var fin och dessutom praktiks, vattentät, vindtät osv. Köpte den för 600 kr på rea i en oputlet butik, så den skulle nog kosta det tredubbla i en vanlig butik, känner mig nöjd. På kvällen gick vi till Brickebergs restaurangen och kökade, gott och bra...

Onsdagen tillbringade vi i Nora, en vacker liten småstad norr om Örebro som faktisk påminner lite om Hjo. jag har en passion för småstäder, jag vet=) åkte båt ut till en liten ö, gick runt och fotade i stan ,köpte den berömda Noraglassen osv, var trevligt...

Igår åkte vi som sagt hem till Hjo igen.. Nu idag har jag varit ledig, sen imorogn börjar jag jobba igen, jobbar kväll.. Nu idag har jag varit ute och cyklat ca 3,5 mil, blåste som sjutton, men känenr sig nöjd när man kommit hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela