Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Semester dag 1

Publicerad 2010-07-19 16:05:21 i Allmänt,

Idag har vi börjuat vår  semester. Åkte från Hjo vid halv tio tiden, var nere i Hjo en sväng och åkte sedan vidare norrut. Gjorde en avstickare till Stora hammarsundet och fikade, är så fint att sitta där vid vattnet. Pasade även på att fota en del när vi stannade där.

Åkte sedan vidare upp mot Örebro, via Hallsberg, och sedan ut till Kvarntorpshöjden för att gå de 427 trappstegen upp till höjden. Jag och pappa tog trappan medan mamma och brorsan åkte den smala och slingriga vägen upp. 427 trappsteg det kändes faktiskt, dock slog jag pappa och kom upp före honom så är stol, får säga som A.H. allt är en tävling då jag vinner=) Väl uppe på toppen blev det en glass, kunde vara värda det efter promenaden.

Åkte sedan vdar emot Sköllersta, stannade och löpte med korv på Lithells och åkte sedan vidare på småvägar fram mot Örebro. Nu har vi varit här i en och en halv timma. Skall strax åka ut till Marieberg, se om jag kan få tag på några bra skor, vill ha några typ ballerinaskor, men i lite bättre modell, skulle gärna vilja ha ett par ecco, men vill inte betala hur mycket som helst, får se vad jag hittar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela