Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Nu har jag beställt tid..

Publicerad 2010-07-17 15:27:58 i Allmänt,

Under en ganska så lång period har jag märkt att synen sviktat mer och mer, men dum som man är så strunatar man i att göra något åt det. Jag vet att en synundersökning innebär nya glasögon, vilket väl för visso är trevligt, alltid kul att byta bågar, men jag vet också att det inte är gratis precis, och man är ju fattig student, det går inte att komma ifrån. Men i början av somamren så kände jag, ne det här fungerar inte längre, jag gjorde slag i saken och ringde upp ögonmottagningen i Örebro. med tanek på min skelning kan jag inte gå till en vanlig optiker utan måste först få hjälp att mäta skelningen och därefter kan jag gå till en vanlig optiker för undersökning. Jag fick tid snabbt, redan den 22 juni, men då jobabde jag som lägerledare och var tvungen att avboka tiden, skulle få ny tid igen efter sommaren. Nu har jag fått kallelse och skall dit om två och en halv vecka, blir spänannde att se vad de säger, men känner också lite rädsla då jag vet att synen blivit betydligt sämre, och jag är ju väldigt beroende av min syn med tanke på min dåliga hörsel.

Har också bokat in tid hos en vanlig optiker sen den 10 augusti, så med lite tur kan jag ha nya glasögon om en månad, men då krävs det ju att det räcker emd en undersökning på sjukhuset, och det tvivlar jag på att det gör. Kommer vara hård mot dem och kräva en ordentlig undersökning nu i alla fall. Funderar också över vad jag skall välja för typ av bågar här näst?

Kommentarer

Postat av: Leif

Publicerad 2010-07-17 16:11:35

Lycka till med undersökningarna. Även om det ibland är trevligast att inte veta, så är det säkert skönt ändå när det väl är över och du fått nya glasögon.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela