Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Autosvar

Publicerad 2010-07-27 22:06:26 i Allmänt,

Autosvar på mailen kan vara bra ibland, använder mig själv av det titt som tätt. Idag mailade jag till handikappsamordnaren på universitetet, ville diskutera med henne om tolkar infrö höstens studier. Hon har lovat att prata med tolksamordnaren och framföra mina önskemål om vilka tolkar jag önskar. Får ett meddelande tillbaka att personen jag söker har semester och återkommer den 11/5, ja det står faktiskt elfte maj, men tror det är ett tryckfel, skall nog vara 11/8, men i alla fall... Får inte bara ett felmeddelande, får 3,4,5,6 osv. raderar och raderar, får ett i minuten till att börja med, sedan glesas det ut, men kommer fortfarande stadigt. På ett par timmar hade jag raderat ca 50 autosvar. Kl 13 lämnade jag lägenheten och kunde då inte kolla mailen, kl 19,30 var jag hemma igen, 377 mail från autosvar, yes.... Något är fel... nu har jag gjort så att mailen går direkt in i paperskorgen, inte optimalt system då jag faktiskt väntar på svar, men vad sjutton skall man göra... Skall försöka hitta adressen till någon dataansvarig på univeristetet och maila och påpeka detta fel... Vill du ha full inbox, maila handikappsamordnaren på Örebro universitet..

Kommentarer

Postat av: Leif

Publicerad 2010-08-06 09:45:31

Borde du inte kunna göra ett filter som tar mail från avsändaren av auto-svar men som också kräver att en viss sträng finns med i mailet. Tex "Detta är ett automatiskt meddelande" eller vad som kan tänkas stå först/sist i de automatiska meddelandena. På så sätt kommer du inte att missa det riktiga svaret som kan komma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela