Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Poolbesok och familjebesok

Publicerad 2010-02-01 14:49:05 i Allmänt,

Tiden tickar pa. Igar var vi och besokte ett lyxigt bad, verkligen vasterlandskt och for forsta gangen unde rIndienvistelsen sa var det ok att ga kladd i vanlig bikini, annars sa skall ju allting doljas, inga bara knan, inga bara axlar. Men igar lag vi dar, drack billiga drinkar, 20 svk/st och kakade god vegitariskt lassange, smaskigt...

Idag hade vi forelasning pa universitetet pa fomiddaen, de taade nagot om ursprungsbefolkningen, men de brot sa in i den sa nastan omojligt att forsta vad de sade. Sedan skulle vi folja med en student hem och ata lunch. Jag, Maria och Leo + tolkar och Susanne foljde med en man hem till hans hem, jattespannande, och vilken god mat vi fick, och mat i massor. Men nagot som forvanar mig ar att vi gaster sat ti ett rum med 6 platser och at, men de andra satt i ett annat rum. Ok, att det inte fanns stolar till alla i matsalsrummet, men konstigt anda att man inte umgas med sina gaster.

Det kom sedan tva kvinliga studenter som vi sett pa universitetet tidigare idagf, de sjong och dansade for oss, trevligt, verkligen..

Imorgon skall vi besoka en by, och pa onsdag skall vi besoka en dovskola, ser verkligen fram mot de bada besoken..

Pa aterseende..

Kram fran Indien..

Kommentarer

Postat av: Isabel

Publicerad 2010-02-23 22:27:33

Att ni fick sitta i separata rum. Jag tror det beror på artighet. Ni kanske fick "det finaste rummet"? Själv är man ju van vid att artighet är att umgås med sina gäster, men olika kulturer ser artighet på olika sätt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela