Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Mumbai nasta

Publicerad 2010-02-15 11:17:35 i Allmänt,

Nu har det gatt ett bra tag sedan jag gjorde en riktig uppdattering sist. Har varit en intensiv vecka med manga studiebesok och langa, langa dagar. Den veckan som gatt har vi besokt hem for vuxna personer emd HIV, vi ha besokt slummen, en skola som tar emot ehmlosa barn, ett hem for missbrukare, ett hem for barn vars foraldrar ar prostituerade osv. En intensiv men larorik vecka. Jag ar anda imponerad av Inien som land, de klarar verkligen av att anvanda alla smaresurser for att nu utveckling och kunna starta upp diverse olika projekt. Sverige har betydligt storre krav och darav faller manga verksamheter hemma i Sverige.

Nu har vi varit har i indien oi over tre veckor, det kanna bra. Imorgon kommer vi aka till Mumbai och Thane och vara dar fram till den 27 feb, darefter har vi var efterlangtade semester da vi kommer att aka till Goa och bara koppla av, det tycker jag att vi kan vara varda. Aven om vi har det kul har, sa ar det som sagt inga 7-16 dagar som vi har, det ar mycket mer intensivt an sa...

Ha det bra allehop dar ute...Nu blir det att ga hem, tvatta lite och kanske borja tanka pa vad amn skall packa infor resan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela