Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Mumbai besok

Publicerad 2010-02-23 14:15:57 i Allmänt,

Nu har vi kommit till Thane, en forort till Mumbai efter att ha tillbringat nagra dagar i den gigantiska staden. Vi lamnade tryggheten och lagenheten i Pune i tisdags for en vecka sedan. Da satte vi oss pa taget de 15 milen till Mumbai. Resan tog over 4 timmar sa medelhastigheten ar inte sa hog precis, men de var fint att titta ut pa landskapet som bredde ut sig utanfor fonstret sa jag vill inte pasta att jag led av resan utan hade det ganska trevligt.

Val framme pa stationen i Mumbai mots vi av en massa mannsikor, det ar bokstavligt folk overallt. Aven om vi vet att vi bara ahr 5 minuter promenad till polisens gasthotell dar vi skall bo sa har vi inte den blekaste aning om at vilket hall det ligger, vi kallar pa en taxi och aker nagra fa minuter. Boendet vi hade i Mumbai var helt ok, vi hade rena sangar och dusch och toalett pa rummet, helt ok..

Dagarna i Mumbai har agnats at besok i elefatngrottan, tog baten ut till on dar det lag och det var verklilgen en underbar battur, kom sedan fram till en vacker o, med massa mysiga sma shoppingstand, restauranger osv. jattemysigt. Elefantgrottan var ocksa validigt fin att se, var ett bra besok dar aven om det var grymt varmt.

Vi har aven hunnit med att besoka tempel, moske, Prince of Wales museum, marknad, shoppinggator, stranden osv. Har varit bra dagar. Men faktiskt ocksa skont att lamna denna stresiga stad bakom sig. Man markar ockaa att allt ar dyrt i Mumbai, ja inte i Svenska matt, men i Indiska sett, har lagt massa pengar bara pa maten den senaste veckan.

I sondagskvall tog vi pendeltaget till Thane, ar som en forort till mumbail Lakshmi var handledare sa till oss att kopa forsta klass biljett vilket jag forstar, var valdigt trangt i andra klass, folk hangde ut genom dorrarna. men vi satt bra. framme i Thane tog vi rickshaw till hotellet, polishotell om igen. Men detta hade ingen standard alls. Rummen var skitiga som bara den, toa i form av ett hal i golvet, lakana var otvattade och en massa loppor och andra kryp pa rummet, for att inte glomma var kara spindel Hurrbert som bor vid duschen. Blev en vanda pa stan och kopa ett tygstycke som jag kunde anvanda som underlakan. Paslakan och orngott hade jag tagit med aven om vi egentligen inte skulle behova det. Men, det jag lider emst av ar alla kryp som ater mig sonder och samman. ja, ja, bra till pa lordag kvar.... Annars tycker jag egentligen att det ar nyttigt att bo lite primitivt ibland ocksa....

Ja, denna veckan handlar om psykisk ohalsa, massa intressanta forelasningar har vi, blir nog en bra vecka tror jag.

Pa aterseende...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela